perjalanan masih jauh..

perjalanan masih jauh..

mari bc blog saye.. =)

dikesempatan ini ku ingin berkongsi pengalaman hidup dgn kwn2 sume..setiap keseronokan de kesedihan & setiap kesedihan jg terselit kebahagiaan..oleh itu, sm2la kte muhasabah diri..agr hidup kte lbh dberkati..amin..

Thursday, April 29, 2010

Ku mahukan ketenangan...

Setiap manusia inginkan ketenangan dlm hdpnye..termasuklah aku...
utk mendapatkan ktngn bknlah 1 perkara yg mudah..ia memerlukan usaha & kekuatan utk mendapatkannya..sblm ni aku de sorg ayh agkt yg ambil brt kat aku ms sekolah mngah dlu..die slalu mengingatkan aku spy sblm tdo jgn lp slwt 3x & niat dlm ht yg kte telah memaafkan sgl kslhn org yg pernah sakiti ht kte & sbgnye..klu kte amalkan setiap hr ht kte akn sntiase tenang..apepn mslh yg dtg kte dpt hdpi dgn mudah..


Allah berfirman: 
“Dan orang yang menahan amarahnya dan memaafkan orang lain, Allah menyintai orang yang berbuat kebajikan.” (Surah Ali Imran, ayat 132).
“Tetapi, sesiapa yang sabar dan suka memaafkan, sesungguhnya termasuk pekerjaan yang berat ditanggung.” (Surah asy-Syura, ayat 43).



Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau bebankan kepadaku bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripadaku. Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau pikulkan kepada ku apa yang aku tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan ku, serta ampunkanlah dosaku dan berilah rahmat kepadaku. Ya Allah, tunjukkanlah jalan keluar dalam apa jua situasi melibatkan diri dan orang lain.
Amin...


Sekeras2 ht manusia ade juga lmbutnye wlupn skt..bykknlah bersabar dgn kerenah manusia & cuba hdpinye dgn tenang..klu ht dh tenang InsyaAllah sumenye akn lbh mudah..

4 comments:

  1. saya kalo tido, mesti selawat...hihi

    ReplyDelete
  2. o yeke?pttla sng je nk pjm mate.ht ssh mane pn tng je tdo..hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha..awk 2 mmg.pntg de ms skt je mesti tdo..sng tol nk jage.x byk kerenah.ltk je tdo.hahaha =p

    ReplyDelete